Aparate de marcat electronice fiscale

17 Ian 2018
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 237

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Ordinul președintelui ANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora (*intrare în vigoare: 12 ianuarie 2018, M. Of. nr. 28/12 ian. 2018)

I. Prin OPANAF nr. 4156/2017 se aprobă:

a) Informațiile conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București: număr curent, date de identificare a producătorului/importatorului/persoanei juridice române care achiziționează aparate de marcat din statele UE/distribuitor autorizat/unitate acreditată pentru comercializare, date privind persoana desemnată să transmită și să efectueze înregistrări referitoare la aparatele de marcat, date de identificarea aparatului de marcat, date privind amplasarea aparatului de marcat, date privind starea aparatului de marcat, date privind starea societății ce are calitatea de producător/importator/persoană juridică română care achiziționează aparate de marcat din statele UE/distribuitor autorizat/unitate acreditată pentru comercializare, date privind operatorul economic beneficiar, date privind instalarea și intervențiile asupra aparatului de marcat, date privind schimbările intervenite în situația aparatului de marcat, date privind conexiunea la internet la locul de utilizare a aparatului de marcat, alte informații necesare bunei funcționări a Registrului.

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

b) Metodologia și procedura de înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale în etapa pre-operaționalizare (perioada până la data implementării Registrului). Aceasta se realizează de către producător/importator/persoană juridică română care achiziționează aparate de marcat din statele UE/distribuitor autorizat/unitate acreditată pentru comercializare.

c) Metodologia și procedura de înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale în etapa post-operaționalizare (perioada de după data implementării Registrului, prevederile se aplică de la data operaționalizării în totalitate a Registrului) – se realizează de către producător/importator/persoană juridică română care achiziționează aparate de marcat din statele UE/distribuitor autorizat/unitate acreditată pentru comercializare.

Pentru aparate de marcat folosite în puncte de lucru fără acces la internet, procedura se efectuează la sediul distribuitorului/unității de service acreditată.

În situația în care aparatul de marcat este furat/dispărut/distrus/dezmembrat pentru piese de schimb sau este confiscat conform legii ori preluat spre valorificare de societăți bancare ca urmare a neachitării împrumutului contractat pentru achiziționarea aparatului, utilizatorul are obligația informării organului fiscal competent în termen de 3 zile lucrătoare de la data la care a intervenit una din aceste situații (se completează în acest caz „Formularul utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale”).

d) Metodologia și procedura de înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din O.U.G. nr. 28/1999 – se realizează de către distribuitorii autorizați.

e) Metodologia și procedura privind autentificarea cu certificat digital calificat – se realizează de către producător/importator/persoană juridică română care achiziționează aparate de marcat din statele UE/distribuitor autorizat/unitate acreditată pentru comercializare.

Ordinul ministrului finanțelor publice și al ministrului comunicațiilor ți societății informaționale nr. 3247/1179/2017 privind aprobarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (*intrare în vigoare: 12 ianuarie 2018, M. Of. nr. 28/12 ian. 2018)

II. OMFP/OMCSI nr. 3247/1179/2017 stabilește:

1. Categoriile de documente ce trebuie depuse la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București în vederea obținerii avizului tehnic pentru aparatele de marcat electronice fiscale: cerere, model de aparat, prospect, manual de utilizare, programare și documentația de service, declarația producătorului privind rezistența la condițiile de mediu, declarația producătorului privind modului criptografic, documentația tehnică de implementare a jurnalului electronic, dispozitive de citire a memoriei fiscale, declarația producătorului privind asigurarea stocării datelor și funcționarea ceasului de timp real, memorie fiscală la limita de umplere, dispozitiv de memorare a jurnalului electronic.

2. Obligațiile ICI de verificare și testare – îndeplinirea funcțiilor și condițiilor tehnice, precum și îndeplinirea cerințelor generale din normele metodologice, programarea aparatului de marcat, funcțiile obligatorii, imposibilitatea accesului la funcțiile interzise, memoria fiscală și jurnalul electronic, funcționarea în cadrul unui sistem de gestiune, imposibilitatea accesării componentelor aparatului de marcat.

3. Modelul și conținutul:

– Cererii către ICI București;

– Avizului tehnic favorabil.

Aparate de marcat electronice fiscale was last modified: ianuarie 17th, 2018 by Emilian Duca

Recomandări

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter