Codul rutier. Actualizat la 6 februarie 2017 – Structură

20 Feb 2017
2 voturi, medie: 4,00 din 52 voturi, medie: 4,00 din 52 voturi, medie: 4,00 din 52 voturi, medie: 4,00 din 52 voturi, medie: 4,00 din 5 (2 votes, average: 4,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 3111
 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Legislația rutieră a suferit modificări importante în perioada scursă de la apariția ultimei ediții a prezentei lucrări (iulie 2016), modificări pe care le‑am inserat în text și pe care le-am prezentat în sinteză în studiul introductiv.

Cea mai importantă modificare vizează intrarea în vigoare la 21 ianuarie 2017 a H.G.
nr. 965/2016, publicată în M. Of. nr. 1035 din 22 decembrie 2016, prin care se regle­mentează o procedură națională de ridicare a autoturismelor staționate neregulamentar. Această hotărâre de guvern are la bază un proiect lansat în dezbatere publică la data de 24 iunie 2016, proiect care se regăsește în ediția anterioară (iulie 2016) a prezentei lucrări, textul final fiind complet diferit față de cel prezentat în dezbatere publică – în studiul introductiv se găsește o scurtă analiză a acestor modificări legislative.

De asemenea, a fost pronunțată Decizia nr. 4/2017 a Înaltei Curți de Casație și Justiție în mecanismul hotărârii prealabile, prin care s-a stabilit că procesul-verbal privind sancționarea depășirii limitei de viteză poate fi întocmit și de către un alt polițist decât operatorul radar.

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

La fel ca în cazul edițiilor precedente, am încercat să îmbunătățim prezenta lucrare, astfel încât aceasta să constituie un instrument util de lucru pentru practicienii dreptului, dar și pentru orice cetățean ce este confruntat cu o problemă de aplicare a legislației rutiere.

Am păstrat, la final, tabelul care cuprinde o sinteză a aplicării normelor rutiere în materia constatării contravențiilor la regimul rutier.

Tabelul este util atât polițiștilor rutieri care sunt chemați să constate contravenții rutiere, cât și persoanelor sancționate, care pot verifica foarte rapid dacă încadrarea juridică făcută de agentul constatator este cea corectă.

Practic, tabelul cuprinde, în ordine alfabetică, încălcările normelor rutiere, temeiul de drept al sancțiunilor, cuantumul amenzii și eventualele sancțiuni complementare ce urmează a fi aplicate – puncte de penalizare, suspendarea dreptului de a conduce, reținerea certificatului de înmatriculare etc. Ultima coloană indică valabilitatea dovezii de circulație în ipoteza aplicării unei sancțiuni complementare mai grave.

 

Comandă lucrarea „Codul rutier. Actualizat la 6 februarie 2017”

Codul rutier. Actualizat la 6 februarie 2017 – Structură was last modified: februarie 22nd, 2017 by Mircea Ursuța

Despre autor:

Mircea Ursuța

Mircea Ursuța

Este doctor în drept, lector la Facultatea de Drept a Universității din Oradea, lector la Institutul Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților, arbitru în cadrul Curții de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a Județului Bihor și consilier al Baroului Bihor din 2011.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter