Propuneri pentru debirocratizarea aparatului public pot fi transmise pe platforma on-line „Comisia de tăiat hârtii”

29 feb. 2016
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 649

Despre

  • Implicarea în mod direct a cetățenilor
  • Efortul de a reduce birocrația

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

4 ani de la intrarea în vigoare a noilor coduri penale - Bucureşti
🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Platforma on-line a „Comisiei de tăiat hârtii”, o inițiativă de debirocratizare a aparatului public prin preluarea în mod constant a sugestiilor de la publicul larg, a fost lansată de Cancelaria Primului Ministru și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic.

Principalul obiectiv constă în implicarea în mod direct a cetățenilor pentru a obține o  interacțiune mai eficientă dintre administrația publică și cetățeni, respectiv companii. În acest sens, platforma http://maisimplu.gov.ro va colecta și centraliza propunerile transmise, oferind posibilitatea urmăririi pașilor făcuți pentru cele mai solicitate documente/proceduri.

Prim-ministrul Dacian Cioloș a explicat pe scurt inițiativa: Prin această platformă vrem să identificăm, prin reacția cetățenilor, acele lucruri care pot fi simplificate, iar efortul de a reduce birocrația trebuie făcut în interiorul ministerelor.

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

Principiile pe care le vom aplica sunt:

  • O instituție să ceară o singură dată o informație de la un cetățean
  • Să punem la punct transferul electronic al datelor între instituții
  • Să înlocuim documentele legalizate cu declarații pe proprie răspundere, astfel încât să evităm costuri suplimentare
  • Să înlăturam documentele si procedurile care nu se mai justifică și acestea să fie înlocuite de proceduri digitale”.

Între procedurile care ar putea fi simplificate, care au fost deja identificate de echipa din cadrul Guvernului care lucrează la acest proiect, se numără: dosarul care trebuie depus pentru obținerea indemnizației de creștere a copilului, dosarul pentru ajutorul de șomaj, demersurile pentru înființarea unei firme, obținerea cazierului judiciar.

Violeta Alexandru, ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic a declarat: O hârtie mai puțin, un cetățean mai respectat. Campania noastră ascultă opiniile societății civile despre care ar fi formularele inutile cerute de către diferite autorități publice, validează aceste opinii prin consultare cu cetățenii și cere autorităților să simplifice furnizarea de servicii publice prin reducerea birocrației”.

Este un lucru cunoscut acela că, atât în cazul firmelor cât și al simplilor cetățeni, cineva trebuie să lipsească de la locul de muncă, să stea la coadă, să facă drumuri între mai multe instituții pentru a rezolva o problemă birocratică. În paralel, au fost cheltuite milioane de euro pe sisteme informatice care nu comunica între ele din punct de vedere tehnic și care nu sunt utilizate la capacitatea lor maximă.

Dragoș Tudorache, șeful Cancelariei Prim-ministrului a oferit detalii despre cum este structurat instrumentul electronic: „Sunt trei zone principale vizate de acest proiect: mediul de afaceri, prin simplificarea hârtiilor cerute firmelor, cetățeni, prin reducerea birocrației pe care o întâmpină atunci când se adresează administrației, și în fine, administrația însăși, prin reducerea traseelor și documentelor în interiorul unui minister sau între ministere. Avem în vedere consultarea tuturor actorilor interesați și analizarea situațiilor în care anumite documente sunt fie ne-necesare în raport cu scopul urmărit, fie pot fi obținute nemijlocit prin dialogul dintre diversele instituții ale statului,  fără a se mai solicita cetățenilor deplasări inutile de la un ghișeu la altul”.

Platforma electronică http://maisimplu.gov.ro este deschisă publicului larg începând cu data de 24 februarie 2016.

Sursa informației este Guvernul României (www.gov.ro).

Propuneri pentru debirocratizarea aparatului public pot fi transmise pe platforma on-line „Comisia de tăiat hârtii” was last modified: februarie 29th, 2016 by Universul Juridic

Recomandări

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter