Legea nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe – modificări (Legea nr. 65/2016)

21 Apr 2016
1 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 616

Despre

  • M. Of. nr. 286 din 15 aprilie 2016
  • Legea nr. 65/2016
  • Legea nr. 152/1998

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
🔑Vreau cont PREMIUM!


 
Actul modificatActul modificatorSumar
Legea nr. 152/1998
(M. Of. nr. 740 din 21 octombrie 2011; cu modif. ult.)
Legea nr. 65/2016
(M. Of. nr. 286 din 15 aprilie 2016)
modifică: art. 8 alin. (7), art. 10 alin. (2) lit. d1)

 

În M. Of. nr. 286 din 15 aprilie 2016, a fost publicată Legea nr. 65/2016 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe.

Vom prezenta, în continuare modificările respective.

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
Art. 8 alin. (7) din Legea nr. 152/1998 (modificată prin Legea nr. 65/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8 alin. (7) dispunea faptul că chiria se stabilește anual de către autoritățile administrației publice locale, autoritățile administrației publice locale ale sectoarelor municipiului București și/sau autoritățile administrației publice centrale și va acoperi cheltuielile de administrare, întreținere și reparații, recuperarea investiției, în funcție de durata normată stabilită potrivit prevederilor legale, precum și o cotă de maximum 1%.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 alin. (7) dispune următoarele:

(7) Chiria se stabilește anual de către autoritățile administrației publice locale, autoritățile administrației publice locale ale sectoarelor municipiului București și/sau autoritățile administrației publice centrale și va acoperi cheltuielile de administrare, întreținere și reparații, recuperarea investiției, în funcție de durata normată stabilită potrivit prevederilor legale, precum și o cotă de maximum 1%. Cota de maximum 1% se aplică la valoarea de înlocuire a locuinței, stabilită conform normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei legi”.

Art. 10 alin. (2) lit. d1) din Legea nr. 152/1998 (modificată prin Legea nr. 65/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 alin. (2) lit. d1) prevedea faptul că valoarea de vânzare stabilită, conform prevederilor lit. d), se ponderează cu un coeficient determinat în funcție de ierarhizarea localităților pe ranguri, stabilită prin Legea nr. 351/2001, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

Rangul localitățiiCoeficient de ponderare
0 – București1,40
I – Municipii de importanță națională1,00
I.1 – Cu peste 400.000 locuitori0,99
I.2 – Între 300.001 și 400.000 locuitori0,98
I.3 – Între 200.000 și 300.000 locuitori0,97
II – Municipii de importanță interjudețeană
II.1 – Între 150.001 și 200.000 locuitori0,96
II.2 – Între 100.001 și 150.000 locuitori0,95
II.3 – Între 50.001 și 100.000 locuitori0,94
II.4 – Până la 50.000 locuitori0,93
III – Orașe
III.1 – Cu peste 30.000 locuitori0,92
III.2 – Între 10.001 și 30.000 locuitori0,91
III.3 – Până la 10.000 locuitori0,90
IV – Sate reședință de comună0,85
V – Sate componente ale comunelor și sate aparținând municipiilor și orașelor0,80

unde:

  1. a) rangul 0 – Capitala României, municipiu de importanță europeană;
  2. b) rangul I – municipii de importanță națională, cu influență potențială la nivel european;
  3. c) rangul II – municipii de importanță interjudețeană, județeană sau cu rol de echilibru în rețeaua de localități;
  4. d) rangul III – orașe;
  5. e) rangul IV – sate reședință de comună;
  6. f) rangul V – sate componente ale comunelor și sate aparținând municipiilor și orașelor;

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (2) lit. d1) dispune următoarele:

d1) valoarea de vânzare stabilită, conform prevederilor d), se ponderează cu un coeficient determinat în funcție de ierarhizarea localităților pe ranguri, stabilită prin Legea nr. 351/2001, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

Rangul localitățiiCoeficient de ponderare
0 – București1,00
I – Municipii de importanță națională1,00
I.1 – Cu peste 400.000 locuitori0,99
I.2 – Între 300.001 și 400.000 locuitori0,98
I.3 – Între 200.000 și 300.000 locuitori0,97
II – Municipii de importanță interjudețeană 
II.1 – Între 150.001 și 200.000 locuitori0,96
II.2 – Între 100.001 și 150.000 locuitori0,95
II.3 – Între 50.001 și 100.000 locuitori0,94
II.4 – Până la 50.000 locuitori0,93
III – Orașe 
III.1 – Cu peste 30.000 locuitori0,92
III.2 – Între 10.001 și 30.000 locuitori0,91
III.3 – Până la 10.000 locuitori0,90
IV – Sate reședință de comună0,85
V – Sate componente ale comunelor și sate aparținând municipiilor și orașelor0,80

 

    unde:

  1. a) rangul 0 – capitala României, municipiu de importanță europeană;
  2. b) rangul I – municipii de importanță națională, cu influență potențială la nivel european;
  3. c) rangul II – municipii de importanță interjudețeană, județeană sau cu rol de echilibru în rețeaua de localități;
  4. d) rangul III – orașe;
  5. e) rangul IV – sate reședință de comună;
  6. f) rangul V – sate componente ale comunelor și sate aparținând municipiilor și orașelor;”.

 
 

Legea nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe – modificări (Legea nr. 65/2016) was last modified: aprilie 20th, 2016 by Redacția ProLege

Recomandări

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter