Despre
- M. Of. nr. 101 din 9 februarie 2015
- D.C.C. nr. 755/2014
- Excepţie de neconstituţionalitate
- Art. 20 alin. (1) teza privitoare la antecontracte din Legea nr. 17/2014
Recomandări
-
Rectificarea bugetului de stat pe anul 2017 (O.U.G. nr. 83/2017)
-
Modificarea și completarea O.U.G. nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizația lunară pentru creșterea copiilor și alte acte normative (promulgate)
-
O.U.G. nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule – modificări (Legea nr. 1/2017)
Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!
Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!
Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!
În M. Of. nr. 101 din 9 februarie 2015, s-a publicat D.C.C. nr. 755/2014 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 20 alin. (1) teza privitoare la antecontracte din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului (M. Of. nr. 178 din 12 martie 2014).
În continuare, vom prezenta dispozițiile care fac obiectul excepției de neconstituționalitate:
Obiectul excepției de neconstituționalitateObiectul excepției de neconstituționalitate, astfel cum a fost formulat, îl reprezintă prevederile art. 20 alin. (1) din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului.
Analizând motivarea excepției de neconstituționalitate, se constată că autorii acesteia fac referire în mod expres la situația antecontractelor, iar nu la aceea a pactelor de opțiune, astfel încât Curtea reține că, în realitate, obiect al excepției de neconstituționalitate formulate îl constituie dispozițiile art. 20 alin. (1) teza privitoare la antecontracte din cuprinsul Legii nr. 17/2014.
Potrivit art. 20 alin. (1) teza privitoare la antecontracte din cuprinsul Legii nr. 17/2014: „Prevederile prezentei legi nu se aplică antecontractelor (…) care au fost autentificate la notariat anterior intrării în vigoare a acesteia”.
Prin Decizia nr. 755/2014, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate și constată că prevederile art. 20 alin. (1) din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului referitoare la exceptarea de la aplicarea Legii nr. 17/2014 a antecontractelor autentificate la notariat anterior intrării în vigoare a acesteia sunt neconstituționale.