Norme privind Ordinul de plată pentru trezoreria statului (OPT) și Ordinul de plată electronic

10 Oct 2017
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 394

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2541/2017 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 246/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) intrare în vigoare: 5 octombrie 2017, M. Of. nr. nr. 789/ 5 oct. 2017

Principalele modificări aduse de OMFP nr. 246/2005 se referă la:

1. Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului (OPT)

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

1.1. OPT se depune în timpul programului de lucru al unităților Trezoreriei Statului (afișat pe site-urile DGRFP și la sediile unităților Trezoreriei Statului și stabilit prin OPANAF).

1.2. OPT-urile depuse după ora-limită se vor procesa și înregistra în contabilitate la nivelul unităților Trezoreriei Statului în următoare azi lucrătoare zile în care au fost depuse. Ordinele de plată vor fi însoțite obligatoriu de un borderou centralizator (în 2 exemplare) care va conține cel puțin informații privind: denumire și CIF plătitor, număr OPT, denumire și CIF beneficiar, suma. Acest borderou poate fi generat și cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție de MFP. Contul plătitorului se debitează în următoarea zi lucrătoare depunerii acestora.

1.3. OPT-urile depuse înainte de ora-limită se vor procesa și înregistra în contabilitate la nivelul unităților Trezoreriei Statului în aceeași zi lucrătoare în care au fost depuse. Și aceste ordine de plată pot fi depuse pe bază de borderou centralizator, distinct față de cel de la pct. 1.2. Contul plătitorului se debitează în ziua depunerii OPT.

2. Ordinul de plată multiplu electronic (OPME)

2.1. Începând cu data intrării în vigoare a OMFP nr. 2541/2017 se introduce ordinul de plată multiplu electronic. OPME reprezintă un instrument de plată pentru efectuarea de plăți de la Trezoreria Statului, ce se supun prevederilor Regulamentului BNR nr. 2/2016 privind operațiunile de transfer credit și debitare directă (n.n. pot fi efectuate mai multe plăți din contul de TVA utilizând un singur ordin de plată).

2.2. OPME se utilizează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 C.fisc. pentru plăți din contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului în conturi care conțin șirul de caractere „TVA’’, începând cu data stabilită prin procedura de funcționare a Sistemului național de raportare Forexebug și numai după înrolarea la funcționalitățile acestui sistem.

Sistemul național de raportare Forexebug este un sistem pentru depunerea electronică a formularelor privind raportarea situațiilor financiare trimestriale și anuale ale datelor contabile patrimoniale de către instituțiile publice.

2.3. Prelucrarea și înregistrarea în contabilitate a OPME-urilor se face în mod similar OPT (pct. 1.2. și 1.3. de mai sus).

Norme privind Ordinul de plată pentru trezoreria statului (OPT) și Ordinul de plată electronic was last modified: octombrie 10th, 2017 by Emilian Duca

Recomandări

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter