OMAPN nr. M.9/2008 pentru modificarea Regulamentului de organizare si funcționare a Consiliului de planificare a Apărării – modificări (OMAPN nr. M.131/2017)

9 nov. 2017
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 237

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

4 ani de la intrarea în vigoare a noilor coduri penale - Bucureşti
🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
OMAPN nr. M.9/20o8
(M. Of. nr. 121 din 15 februarie 2008)
OMAPN nr. M.131/2017
(M. Of. nr. 880 din 8 noiembrie 2017)

– modifică: art. 1, art. 3, art.4, art.5, art. 6 alin. (1), art. 9, art. 11, art. 12 alin. (2) și (3), art.14, art. 15 lit. f)

 

În M. Of. nr. 880 din 8 noiembrie 2017, a fost publicat OMFP nr. M.131/2017 privind modificarea Regulamentului de organizare si funcționare a Consiliului de planificare a Apărării, aprobat prin OMFP nr. M.9/2008.

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

În continuare, vom prezenta modificările aduse OMAPN nr. M.9/2008 prin OMAPN nr. M.131/2017.

Art. I din OMAPN nr. M.131/2017

Potrivit art. I, Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de Planificare a Apărării, aprobat prin Ordinul ministrului apărării nr. M.9/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 15 februarie 2008, cu completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

Art. 1 din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)
Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 prevedea următoarele:

„Consiliul de Planificare a Apărării, denumit în continuare Consiliu, funcționează ca organ deliberativ la nivelul Ministerului Apărării, în baza prevederilor Legii nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 dispune următoarele:

„Consiliul de Planificare a Apărării, denumit în continuare Consiliu, funcționează ca organ deliberativ la nivelul Ministerului Apărării Naționale, în baza prevederilor Legii nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările și completările ulterioare”.

 

Art. 3 din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)
Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 prevedea următoarele:

„Consiliul este condus de ministrul apărării și este compus din:

a) secretarul de stat și șef al Departamentului pentru politica de apărare și planificare;
b) secretarul de stat și șef al Departamentului pentru relația cu Parlamentul și informare publică;
c) secretarul de stat și șef al Departamentului pentru armamente;
d) șeful Statului Major General;
e) secretarul general al Ministerului Apărării;
f) directorul general al Direcției generale de informații a apărării;
g) directorul Statului Major General;
h) șeful Direcției legislație și asistență juridică;
i) șeful Statului Major al Forțelor Terestre;
j) șeful Statului Major al Forțelor Aeriene;
k) șeful Statului Major al Forțelor Navale;
l) comandantul Comandamentului logistic întrunit;
m) șeful Direcției cooperare internațională în domeniul apărării;
n) șeful Direcției financiar-contabile;
o) șeful Direcției management resurse umane”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 dispune următoarele:

„Consiliul este compus din:
a) ministrul apărării naționale;
b) secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale;
c) secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului;
d) secretarul de stat pentru armamente;
e) șeful Statului Major al Apărării;
f) secretarul general al Ministerului Apărării Naționale;
g) directorul general al Direcției generale de informații a apărării;
h) directorul Statului Major al Apărării;
i) șeful Direcției generale juridice;
j) șeful Statului Major al Forțelor Terestre;
k) șeful Statului Majorai Forțelor Aeriene;
l) șeful Statului Major al Forțelor Navale;
m) comandantul Comandamentului logistic întrunit;
n) șeful Direcției cooperare internațională în domeniul apărării;
o) șeful Direcției generale financiar-contabile;
p) șeful Direcției generale management resurse umane;
q) șeful Direcției audit intern;
r) șeful Direcției domenii și infrastructuri;
s) șeful Direcției medicale”.

 

Art. 4 din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 prevedea următoarele:

„(1) În absența ministrului apărării, Consiliul este condus de secretarul de stat și șef al Departamentului pentru politica de apărare și planificare.

(2) În situația absenței motivate a unora din membrii titulari, la ședințele Consiliului vor participa înlocuitorii legali ai acestora”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 dispune următoarele:

„(1) În absența ministrului apărării naționale, Consiliul este condus de secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale.

(2) În situația absenței motivate a unora dintre membrii titulari, la ședințele Consiliului participă înlocuitorii legali ai acestora”.

 

Art. 5 din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)
Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 prevedea următoarele:

„Pentru luarea unor decizii în regim de urgență, în cadrul Consiliului funcționează Biroul Executiv al Consiliului de Planificare a Apărării, denumit în continuare Birou Executiv, care este compus din:

a) ministrul apărării;
b) secretarul de stat și șef al Departamentului pentru politica de apărare și planificare;
c) secretarul de stat și șef al Departamentului pentru relația cu Parlamentul și informare publică;
d) secretarul de stat și șef al Departamentului pentru armamente;
e) șeful Statului Major General;
f) secretarul general al Ministerului Apărării;
g) directorul general al Direcției generale de informații a apărării”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 dispune următoarele:

„Pentru luarea unor decizii în regim de urgență, în cadrul Consiliului funcționează Biroul Executiv al Consiliului de Planificare a Apărării, denumit în continuare Birou Executiv, care este compus din:

a) ministrul apărării naționale;
b) secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale;
c) secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului;
d) secretarul de stat pentru armamente;
e) șeful Statului Major al Apărării;
f) secretarul general al Ministerului Apărării Naționale;
g) directorul general al Direcției generale de informații a apărării;
h) șeful Direcției generale financiar-contabile;
i) șeful Direcției generale juridice”.

 

Art. 6 alin. (1) din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)
Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 alin. (1) prevedea următoarele:

„(1) În absența ministrului apărării, Biroul Executiv este condus de secretarul de stat și șef al Departamentului pentru politica de apărare și planificare”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (1) dispune următoarele:

„(1) În absența ministrului apărării naționale, Biroul Executiv este condus de secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale”.

 

Art. 9 din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 9 prevedea următoarele:

„Consiliul are următoarele atribuții:

a) analizează și stabilește obiectivele și acțiunile de importanță majoră pe termen mediu și lung ale Ministerului Apărării, precum și căile și modalitățile de realizare a acestora;
b) avizează propunerile Ministerului Apărării pentru Programul de guvernare;
c) analizează și avizează propunerile Ministerului Apărării pentru elaborarea sau actualizarea Strategiei naționale de apărare;
d) analizează și avizează proiectul Cartei albe a apărării;
e) analizează și avizează proiectul strategiei militare;
f) analizează și adoptă Directiva de planificare a apărării;
g) stabilește lista programelor majore, precum și obiectivele și indicatorii de evaluare care le definesc;
h) analizează și avizează programele majore și propunerile de actualizare a acestora;
i) analizează și aprobă Planul-cadru pentru continuarea procesului de restructurare și modernizare a Armatei României;
j) analizează și adoptă proiectul bugetului anual al Ministerului Apărării;
k) discută în cadrul Biroului Executiv în faza de proiect toate acțiunile noi ce apar după aprobarea Directivei de planificare a apărării, care necesită modificări în structura programelor;
l) aprobă rapoartele privind stadiul de derulare a programelor majore”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 9 dispune următoarele:

„Consiliul are următoarele atribuții:

a) analizează și stabilește obiectivele și acțiunile de importanță majoră pe termen mediu și lung ale Ministerului Apărării Naționale, precum și căile și modalitățile de realizare a acestora;
b) analizează și avizează propunerile Ministerului Apărării Naționale pentru elaborarea sau actualizarea Strategiei naționale de apărare a țării;
c) analizează și avizează proiectul Cartei albe a apărării;
d) analizează și avizează proiectul Strategiei militare;
e) analizează și adoptă proiectul bugetului anual al Ministerului Apărării Naționale, anexele, precum și modificările acestuia;
f) analizează și adoptă Directiva de planificare a apărării;
g) stabilește lista programelor majore;
h) discută în cadrul Biroului Executiv, în faza de proiect, toate acțiunile noi ce apar după aprobarea Directivei de planificare a apărării, care necesită modificări în structura programelor și stabilesc căile de urmat;
i) aprobă informarea privind stadiul de derulare a planurilor anuale;
j) analizează și aprobă Planul-cadru pentru continuarea procesului de restructurare și modernizare a Armatei României;
k) analizează, avizează și aprobă alte documente, în baza aprobării ministrului apărării naționale”.

 

Art. 11 din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 prevedea următoarele:

„Ordinea de zi a ședințelor Consiliului și data de desfășurare a acestora se comunică participanților de către Secretariatul Consiliului, după caz, împreună cu documentele ce urmează a fi discutate, cu cel puțin 10 zile înainte”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 dispune următoarele:

„Ordinea de zi a ședințelor Consiliului și data de desfășurare a acestora se comunică participanților de către Secretariatul Consiliului, după caz, împreună cu documentele ce urmează a fi discutate, cu cel puțin 5 zile înainte”.

 

Art. 12 alin. (2) și (3) din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 12 alin. (2) și (3) prevedea următoarele:

„(2) Conducerea Secretariatului Consiliului se exercită de către șeful Direcției planificare integrată a apărării sau de către o altă persoană numită de secretarul de stat și șef al Departamentului pentru politica de apărare și planificare.

(3) Secretariatul de ședință va fi format din 2 ofițeri”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (2) și (3) dispune următoarele:

„(2) Conducerea Secretariatului Consiliului se exercită de către directorul Direcției planificare integrată a apărării sau înlocuitorul legal.

(3) Secretariatul de ședință este format din 1—2 membri din cadrul Direcției planificare integrată a apărării”.

 

Art. 14 din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 prevedea următoarele:

„Pentru punerea în practică a unor hotărâri ale Consiliului sau Biroului Executiv, ministrul apărării emite ordine”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 dispune următoarele:

„Pentru punerea în practică a unor hotărâri ale Consiliului sau ale Biroului Executiv, ministrul apărării naționale poate emite ordine, potrivit legii”.

 

Art. 15 lit. f) din OMAPN nr. M.9/2008 (modificată prin OMAPN nr. M.131/2017)
Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 15 lit. f) prevedea următoarele:

„f) păstrează arhiva Consiliului și a Biroului Executiv”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 15 lit. f) dispune următoarele:

„f) constituie și gestionează arhiva Consiliului și a Biroului Executiv”.

 

Art. II din OMAPN nr. M.131/2017
Potrivit art. II, respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

OMAPN nr. M.9/2008 pentru modificarea Regulamentului de organizare si funcționare a Consiliului de planificare a Apărării – modificări (OMAPN nr. M.131/2017) was last modified: noiembrie 13th, 2017 by Redacția ProLege

Recomandări

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter