OMADR nr. 476/2016 privind sistemul de sancţiuni aplicabil schemelor de plăţi directe şi ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectoarele vegetal şi zootehnic, aferente cererilor unice de plată depuse la APIA, începând cu anul de cerere 2015 – modificări (OMADR nr. 881/2016)

9 aug. 2016
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 558

Despre

  • M. Of. nr. 596 din 5 august 2016
  • OMADR nr. 881/2016
  • OMADR nr. 476/2016

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
🔑Vreau cont PREMIUM!


 
Actul modificatActul modificatorSumar
OMADR nr. 476/2016
(M. Of. nr. 266 din 7 aprilie 2016)
OMADR nr. 881/2016
(M. Of. nr. 596 din 5 august 2016)
modifică: art. 21 alin. (1), (4) și (6)


În M. Of. nr. 596 din 5 august 2016, a fost publicat Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale (OMADR) nr. 881/2016 pentru modificarea art. 21 din OMADR nr. 476/2016 privind sistemul de sancțiuni aplicabil schemelor de plăți directe și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectoarele vegetal și zootehnic, aferente cererilor unice de plată depuse la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, începând cu anul de cerere 2015.

 

În continuare, vom prezenta respectivele modificări.

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
Art. 21 alin. (1), (4) și (6) din OMADR nr. 881/2016

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 21 alin. (1), (4) și (6) prevedeau faptul că sancțiunile administrative prevăzute la art. 17 și 19 nu se aplică în cazul în care beneficiarul se găsește în imposibilitatea de a îndeplini criteriile de eligibilitate, angajamentele sau alte obligații din cauza unor circumstanțe naturale care afectează șeptelul sau efectivul, cu condiția să fi informat în scris autoritatea competentă în termen de zece zile lucrătoare de la constatarea oricărei reduceri a numărului de animale.

În continuare, era prevăzut faptul că sancțiunile administrative prevăzute la art. 17 și 19 nu se aplică în ceea ce privește partea cererii unice de plată în legătură cu care beneficiarul informează în scris APIA că cererea de plată este incorectă sau că a devenit incorectă după depunere, cu condiția ca beneficiarul să nu fi fost informat cu privire la intenția APIA de a efectua un control la fața locului și ca APIA să nu fi informat deja beneficiarul în legătură cu eventualele neconformități din cererea de ajutor sau din cererea unică de plată.

De asemenea, nu se aplică sancțiunile administrative prevăzute la art. 17 pentru bovinele provenite din import (efectuat în anii 2014 și 2015) și pentru bovinele care au fătat un produs neviabil (mort sau avortat după 6 luni de gestație), dacă sunt prezentate documente doveditoare, respectiv certificat sanitar veterinar/alte documente sanitar veterinar justificative sau buletinul de însămânțări artificiale/adeverința de montă naturală.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 alin. (1), (4) și (6) stabilesc următoarele:

(1) Sancțiunile administrative prevăzute la art. 17 și 20 nu se aplică în cazul în care beneficiarul se găsește în imposibilitatea de a îndeplini criteriile de eligibilitate, angajamentele sau alte obligații din cauza unor circumstanțe naturale care afectează șeptelul sau efectivul, cu condiția să fi informat în scris autoritatea competentă în termen de zece zile lucrătoare de la constatarea oricărei reduceri a numărului de animale.

(…)

(4) Sancțiunile administrative prevăzute la art. 17 și 20 nu se aplică în ceea ce privește partea cererii unice de plată în legătură cu care beneficiarul informează în scris APIA că cererea de plată este incorectă sau că a devenit incorectă după depunere, cu condiția ca beneficiarul să nu fi fost informat cu privire la intenția APIA de a efectua un control la fața locului și ca APIA să nu fi informat deja beneficiarul în legătură cu eventualele neconformități din cererea de ajutor sau din cererea unică de plată.

(…)

(6) Nu se aplică sancțiunile administrative prevăzute la art. 17 pentru bovinele solicitate în cererea unică de plată, la categoria bivolița de lapte, vaca de carne, vaca metisă cu rasă de carne și vaca de lapte, care nu au cel puțin un produs înregistrat în RNE până la termenul-limită de depunere a cererilor, provenite din import (efectuat în anii 2014 și 2015), pentru bovinele care au fătat un produs neviabil (mort sau avortat după 6 luni de gestație), dar și în alte cazuri în care înregistrarea în RNE nu s-a făcut din motive neimputabile fermierilor, dacă sunt prezentate documente doveditoare, respectiv certificat sanitar-veterinar/alte documente sanitare veterinare justificative sau buletinul de însămânțări artificiale/adeverința de montă naturală sau alte documente prin care se probează încadrarea în categoriile de animale pentru care se solicită plata”.

OMADR nr. 476/2016 privind sistemul de sancțiuni aplicabil schemelor de plăți directe și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectoarele vegetal și zootehnic, aferente cererilor unice de plată depuse la APIA, începând cu anul de cerere 2015 – modificări (OMADR nr. 881/2016) was last modified: august 8th, 2016 by Redacția ProLege

Recomandări

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter