O.U.G. nr. 159/1999 privind înființarea Companiei Naționale „Loteria Română” – S.A. – modificări (O.U.G. nr. 40/2016)

8 Iul 2016
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 481

Despre

  • M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016
  • O.U.G. nr. 40/2016
  • O.U.G. nr. 159/1999

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

4 ani de la intrarea în vigoare a noilor coduri penale - Bucureşti
🔑Vreau cont PREMIUM!


 
 

Actul modificatActul modificatorSumar 
O.U.G. nr. 159/1999
(M. Of. nr. 515 din 25 octombrie 1999)
O.U.G. nr. 40/2016
(M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016)
introduce: art. 7 alin. (3) și (4) din anexă; art. 9 alin. (1) din anexă; art. 10 alin. (3) din anexă; art. 13 alin. (1) din anexă; art. 14 alin. (3) din anexă
modifică: art. 5 alin. (3); art. 8 alin. (11)

În M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016, a fost publicată O.U.G. nr. 40/2016 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

În continuare, vom prezenta modificările aduse O.U.G. nr. 159/1999 prin O.U.G. nr. 40/2016.

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

 

Art. 5 alin. (3) din O.U.G. nr. 159/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 alin. (3) prevedea faptul că drepturile și obligațiile decurgând din calitatea de acționar unic al statului român se exercită de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, pentru o perioadă tranzitorie de maximum 4 ani.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (3) dispune următoarele:

Drepturile și obligațiile decurgând din calitatea de acționar unic al statului român se exercită de către Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri”.

 

Art. 8 alin. (11) din O.U.G. nr. 159/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8 alin. (11) prevedea faptul că Președintele consiliului de administrație prezintă semestrial sau ori de câte ori se solicită de către președintele Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc situația economico-financiară a Loteriei Române, stadiul realizării obiectivelor și criteriilor de performanță, precum și alte documentații solicitate, care vor fi vizate și certificate de cenzori, după caz.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 alin. (11) dispune următoarele:

Președintele consiliului de administrație prezintă semestrial sau ori de câte ori se solicită de către Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri situația economico-financiară a Loteriei Române, stadiul realizării obiectivelor și criteriilor de performanță, precum și alte documentații solicitate, care vor fi vizate și certificate în condițiile legii, după caz”.

 

Art. 7 alin. (3) și (4) din anexa la O.U.G. nr. 159/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (3) și (4) stabilesc următoarele:

(3) Drepturile și obligațiile decurgând din calitatea de acționar unic al statului român se exercită de către Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri.

(4) Reprezentanții statului în adunarea generală a acționarilor se numesc prin ordin al ministrului economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri”.

 

Art. 9 alin. (1) din anexa la O.U.G. nr. 159/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 9 alin. (1) stabilește următoarele:

Adunarea generală a acționarilor este organul de conducere al Loteriei Române care decide asupra activității acesteia și asupra politicii economice”.

 

Art. 10 alin. (3) din anexa la O.U.G. nr. 159/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (3) stabilește următoarele:

Convocarea trebuie să cuprindă data, locul și ora ținerii adunării generale a acționarilor, ordinea de zi, cu menționarea explicită a tuturor problemelor care vor fi puse în discuție, și, dacă este cazul, textul integral al propunerilor referitoare la modificarea statutului. Convocarea va fi expediată pe adresa Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri cu cel puțin 15 zile înainte de data prevăzută pentru desfășurarea lucrărilor adunării generale a acționarilor”.

 

Art. 13 alin. (1) din anexa la O.U.G. nr. 159/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (1) stabilește următoarele:

Loteria Română este condusă de consiliul de administrație compus din 5 membri, persoane fizice de cetățenie română, domiciliate în România, numite în condițiile legii”.

 

Art. 14 alin. (3) din anexa la O.U.G. nr. 159/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (3) stabilește următoarele:

Președintele consiliului de administrație va prezenta semestrial sau ori de câte ori se solicită de către ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri situația economico-financiară a Loteriei Române, stadiul realizării obiectivelor și criteriilor de performanță, precum și alte documentații solicitate, vizate și certificate în condițiile legii”.

O.U.G. nr. 159/1999 privind înființarea Companiei Naționale „Loteria Română” – S.A. – modificări (O.U.G. nr. 40/2016) was last modified: iulie 7th, 2016 by Redacția ProLege

Recomandări

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter