Scrisoarea deschisă a președintelui Consiliului de Mediere

22 Noi 2016
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 425

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
🔑Vreau cont PREMIUM!


 

În data de 19 noiembrie 2016, președintele Consiliului de Mediere, domnul Mugur Bogdan Mitroi, a dat publicității mesajul său către colegii mediatori, referitor la pragurile depășite pe durata mandatului său, dar și despre cele ce se urmăresc a fi duse la îndeplinire în viitor.

Vă prezentăm, mai jos, conținutul acesteia:

Stimați colegi mediatori,

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

Către sfârșitul unui nou an, doresc să aduc la cunoștința dumneavoastră determinarea de a continua lucrurile pe care le înțeleg necesare pentru stabilizarea și dezvoltarea profesiei de mediator, acele lucruri pe care mi le-am propus de la începutul mandatului meu și pe care le-am început: organizarea și consolidarea instituționala a profesiei în teritoriu; susținerea și promovarea proiectului de modificare a legii medierii prin care se propune introducerea obligatorie a încercării de mediere în anumite domenii;  transparența; promovarea medierii la nivel național.

În ce mă privește, execuția mandatului actual în Consiliu a respectat integral angajamentul luat față de cei care m-au votat.

Aș dori să subliniez de la bun început că, din punctul meu de vedere, profesia de mediator a existat, există și va exista și după încheierea mandatului actualului Consiliu, toate acțiunile mele sunt încărcate de responsabilitatea față de profesie și instituția CdM, indiferent de cine deține aceste funcții; o profesie slab organizată ar fi vulnerabilă în fața oricui.

Este un moment de decizie pentru mediere, în care se impune adoptarea unor hotărâri clare, serioase, responsabile, capabile să contureze viitorul medierii ca profesie durabilă și sustenabilă. Nu decizii electorale, de moment, de imagine.  Astfel  de decizii pot fi mai puțin populare, dar doar așa se construiește durabil.

Însă campania a încetat. Pentru mine – a încetat de la data preluării mandatului. Las scopul electoral în grija altora, am ales să îmi vad de treaba la care m-am angajat. Dar nu mi-am asumat aceasta funcție pentru imagine. Dacă voiam doar imagine personală,  mă limitam la a compune texte demagogice pe Facebook. Am știut și mi-am asumat că funcția erodează imaginea. Posesorul temporar al oricărei funcții este – inevitabil – estimat, judecat, cântărit, evaluat. Mai mult, zvonarii, răspândirii și bârfitorii îi alocă toată priceperea lor; chiar confruntarea cu mojicii, insulte, minciuni.

În ciuda numărului de „legende” inventate și circulate public, este util să știți că:

Numărul de salariați de la C.M. s-a redus față de consiliul anterior. Indemnizațiile sunt aceleași ca în consiliul anterior. Taxele solicitate mediatorilor nu au fost mărite, ci s-a revenit la taxa inițială stabilită de consiliile anterioare. Nu se mai decontează din bugetul C.M. cheltuieli ale membrilor; nu se plătesc hoteluri, mese, transport, protocol și nici altele. Nu se finanțează sub nicio formă activitățile altor mediatori sau organizații. Conferințele naționale organizate au avut un buget de zece ori mai mic decât în consiliile anterioare. Costurile administrative ale Consiliului cu chirii, ore suplimentare etc. au fost reduse la cca 40% față de momentul preluării mandatului meu. Per ansamblu, cheltuielile CdM au scăzut la 60% față de mandatul trecut – chiar și în condițiile în care am finanțat până la acest moment două sezoane ale emisiunii „Mediatorii” pe TVR, cu acoperire naționala. Veniturile CM au fost alcătuite în proporție de 4% din taxele mediatorilor, restul de peste 90% au provenit de la școlile de formare. Colectarea taxelor profesionale de la mediatori nu a fost niciodată făcută – deși este o obligație de care fiecare mediator știa de la intrarea în profesie, este o obligație care se regăsește în fiecare dintre profesiile liberale (și ce taxe plătesc avocații, experții, evaluatorii etc!), și, de asemenea, este un semn de respect față de profesie. A fost făcut un audit chiar de la preluarea mandatului meu – publicat pe site-ul oficial de luni de zile. Nu sunt 140 de dosare ale CDM împotriva mediatorilor – nici măcar de zece ori mai puțin. Periodic, reprezentanții teritoriali, dar și ceilalți mediatori, au fost consultați prin ședințe online cu privire la diverse subiecte: proiectul de modificare a legii medierii; diverse aspecte funcționale etc. Personal sunt la C.M. zilnic asigurând administrarea zi de zi.  

Asistăm la o seamă de acțiuni contrare profesiei de mediator aparținând unui grup așa zis de “inițiativa” care se erijează în…. “salvatori” în rândul profesioniștilor în mediere. Au apărut tot felul de zvonuri, insinuări și minciuni pure, care mai de care mai “dezinteresate”, care servesc oricui, numai medierii nu. Sunt convins că toți dorim să aflăm răspunsul la întrebarea ce îi îndeamnă la astfel de acțiuni.

Astfel, până la acest moment activitatea de mediator a trecut prin încercări dificile și a reușit să depășească dorința unora de a confisca profesia și a o aservi propriilor interese. Reamintesc că activitatea Consiliului de Mediere a fost susținuta în proporție de peste 90% din taxele achitate de furnizorii de formare, diferența de 10% fiind asigurată de taxele profesionale achitate de mediatori și alte venituri ocazionale.

Furnizorii de formare în domeniul medierii își desfășoară activitatea organizați fie în societăți comerciale cu răspundere limitata (SRL) – aceștia subordonând-se legislației fiscale specifice, adică plătind impozite și taxe în cuantumul cerut de lege oricărei societăți comerciale; fie sub forma unor  asociații non-profit (ONG), acești furnizori plătind impozite și taxe în conformitate cu legislația specifică, dar mult diminuate față de impozitele și taxele pentru ceilalți furnizori; spre comparație un SRL plătește aproximativ 16% impozit pe profit, iar un ONG plătește 3%, dat fiind faptul că se presupune că ONG-ul nu desfășoară fapte de comerț.

Până la alegerea membrilor noului Consiliu de Mediere aceste ONG-uri aveau un tratament privilegiat, astfel că pe lângă desfășurarea activității de formare profesionala beneficiau și de finanțare prin desfășurarea de proiecte cu acceptul tacit al CdM.

Exemplul edificator îl reprezintă un astfel de ONG – Asociația Centrul de Mediere Craiova, care pe mandatul trecut într-un an fiscal a avut încasări de peste două milioane de euro la care evident au fost plătite taxele și impozitele aferente în cuantum de 3%; și exemplele pot continua.

Odată cu noul CdM strategia și politica au fost schimbate, iar Consiliul de Mediere a decis că este momentul ca beneficiile să fie îndreptate către mediatori și nu către asociațiile non profit din mediere, înțelegând să aplice direct la proiectele de promovare ale medierii, așa cum este și cel finanțat pe POCA.

Până la alegerea acestui Consiliu de Mediere, mediatorii erau încurajați să plătească cotizații către aceste asociații non-profit și să neglijeze taxele profesionale prevăzute în legea medierii, taxe profesionale care la acest moment sunt plătite către CdM.

Același grup își dorește subordonarea profesiei de mediator Ministerului Justiției – adică includerea mediatorilor în rândul profesiilor juridice, cu consecința limitării mediatorilor la cei cu studii juridice și pe cale de consecința, ieșirea din profesie a ne-juriștilor.

Dacă veți cerceta veți observa că cei auto-numiți: grupul de inițiativa au în spatele lor astfel de interese.

Noul Consiliu de Mediere a înțeles importanța asigurării dezvoltării profesiei de mediator, a înțeles să întărească corpul profesional și printr-un efort substanțial a reușit să asigure o colectare eficientă a taxelor profesionale, a reușit să asigure o implicare totală în acțiuni de promovare, emisiuni tv, proiecte naționale de promovare, protocoale de colaborare, dar, cel mai important a reușit să organizeze profesia și corpul profesional fără să se lase intimidat de acțiunile malițioase ale asociațiilor non – profit înființate în acest domeniu, care doreau doar pentru sine foloase materiale și nu numai.

Consiliul de Mediere, în ciuda opoziției acestor ONG-uri, a reușit să convingă clasa politică de necesitatea corelării legislației naționale în domeniul medierii cu legislația europeană, România fiind sigurul stat care are o lege apăruta în anul 2006 în condițiile în care directivele europene în domeniu au apărut în anul 2008, impunându-se o actualizare a legislației.

Am speranța că am dobândit înțelepciunea necesară pentru a ne apleca cu seriozitate asupra problemelor dificile ale profesiei și, mai mult, că am înțeles care este mecanismul prin care așa zisul grup de inițiativa dorește să-și păstreze anumite privilegii.

Vă adresez rugămintea de a sprijini, așa cum ați făcut și până acum, activitățile Consiliului de Mediere, fiind convinși că după 18 luni de mandat, profesia a intrat într-o nouă etapă necesară de maturizare.

Vă mulțumesc,

Mugur Bogdan Mitroi

Președinte Consiliul de Mediere

Sursa informației

Scrisoarea deschisă a președintelui Consiliului de Mediere was last modified: noiembrie 22nd, 2016 by Universul Juridic

Recomandări

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter