UNBR. Punctul de vedere al INPPA cu privire la art. 186 teza a II-a din Statutul profesiei de avocat

8 Feb 2018
1 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1.511

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro
🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial (www.unbr.ro), în data de 7 februarie 2018, Uniunea Națională a Barourilor din România a dat publicității punctul de vedere al Institutului Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților privitor la art. 186 teza a doua din Statutul profesiei de avocat.

Pentru mai multe detalii vă redăm mai jos conținutul integral al punctului de vedere al INPPA privitor la lucrarea înregistrată la UNBR sub nr. 112-DIV-2017 pe baza opiniei întocmite de domnul avocat dr. Ștefan Naubauer, Șeful Departamentului de Studii, Cercetări Juridice și cooperare Internațională din cadrul INPPA, astfel cum a fost publicat de către UNBR.

 

Back to Law School (sem. II) by UJmag.ro

Punctul de vedere al Institutului Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților privitor la art. 186 teza a doua din Statutul profesiei de avocat

Conform art. 143 alin. (1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, examenele de finalizare a studiilor în învățământul superior sunt: a) examen de licență, pentru ciclul de studii universitare de licență sau examen de diplomă pentru învățământul din domeniul științelor inginerești; b) examen de disertație, pentru ciclul de studii universitare de master; c) examen de susținere publică a tezei de doctorat; d) examen de certificare, pentru programele de studii postuniversitare de tip specializare; e) examen de selecție, care precedă examenul de licență, în cazul studenților/absolvenților care provin de la instituții de învățământ superior și/sau programe de studii care au intrat în lichidare.

Prin urmare, în mod evident, art. 186 teza a doua din Statutul profesiei de avocat se aplică inclusiv persoanelor cu studii juridice superioare obținute în baza examenului de licență, adică licențiaților facultăților de drept cu durata stabilită de lege.

Conform Deciziei cu caracter interpretativ nr. 713 din 12 decembrie 2009 a Consiliului U.N.B.R., adoptarea acestei prevederi a urmărit să împiedice ca persoane care nu au dobândit calitatea de avocat, prin înscrierea lor ca membri ai barourilor, să îndeplinească, prin eludarea textelor legale și statutare în materie, activități dintre cele prevăzute în mod expres și limitativ în art. 3 din Legea nr. 51/1995. Cu aceeași ocazie s‑a considerat că interdicția menționată nu se poate referi însă și la avocații pensionați cu retragere definitivă din profesie din sistemul Casei de Asigurări a Avocaților, întrucât aceștia provin din interiorul profesiei, iar îndeplinirea unor funcții auxiliare de către această categorie de persoane nu încalcă prevederile legale și statutare în materia dobândirii calității de avocat.

 

Sursa informației

UNBR. Punctul de vedere al INPPA cu privire la art. 186 teza a II-a din Statutul profesiei de avocat was last modified: februarie 8th, 2018 by Redacția ProLege

Recomandări

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter